Vindujet

FARGER, FOTO OG FRIDA:

Maleri og tresnitt

25 MAI - 9 JUNI 2019

Sørum Kunstforening presenterte billedkunstneren Hanne Román med utstillingen Farger, Foto og Frida på StasjonsGalleriet, Frogner stasjon.

På utstillingen viste hun arbeider innen foto og maleri. Felles for arbeidene er lek med farger.

Fotografiene er tatt på hennes mange turer i Danmark, Italia og Spania over flere år. Hanne viste også sine portretter av den mexikanske kunstneren Frida Kahlo.

GALLERIBESØK

GALLERI WÜRTH

Stilleben i samtids-kunsten

7 APRIL 2019

Sørum Kunstforening inviterte medlemmer til guidet omvisning.

Utstillingen tar for seg stillebenet som kunstsjanger og utforsker dens plass i samtidens kunst. Representert i utstillingen er blant andre Fernando Botero, Xenia Hausner, Anselm Kiefer, Andy Warhol og Marc Quinn.

Les mer om utstillingen.

OLAV LEIKANGER

NATURIMPULSER:

Maleri og tresnitt

9 - 24 MARS 2019

Sørum Kunstforening presenterte billedkunstneren Olav Leikanger med utstillingen Naturimpulser - Maleri og tresnitt på StasjonsGalleriet, Frogner stasjon.

På utstillingen viste han arbeider innenfor tre kategorier: landskap, badebilder og tresnitt. Felles for arbeidene er at de handler om natur eller om menneskers opplevelse av naturen. Mange av landskapsbildene har motiver fra nordvestlandet og fra Lofoten, men også andre motiver. Badebildene handler om mennesker som finner renselse og fornyelse i naturen. I tresnittene er det robåten som er det sentrale elementet som et bindeledd mellom menneskene og naturen og et symbol for en kultur og tid der menneskene levde nærmere naturen.

MEDLEMSKVELD

"EN ØY - EN DIKTER

- EN DAG - 30 MALERIER":

Randi Fjørstad

28 FEBRUAR 2019

Billedkunstneren Randi Fjørstad viste lysbilder og fortalte hvordan bildene hennes fra Træna ble til og hva som skjedde med dem.

Medlemskvelden ble holdt på Meierigaarden på Lørenfallet.

ANNE KARIN JORTVEIT

HENGENDE HAGE:

Installasjon av håndspunnet og plantefarget tråd og foto

26 JAN - 10 FEB 2019

Som en del av Sørumfestivalen presenterte Sørum Kunstforening Anne Karin Jortveit som viste installasjonen «Hengende hage» i StasjonsGalleriet på Frogner stasjon.

Arbeidet er bygget opp av håndspunnet og plantefarget tråd. I tillegg viste hun en serie fotografier hvor tråd står i sentrum og en serie mindre fotos på metallplater.

© Copyright. All Rights Reserved.

Sørum kunstforening

Vi arbeider for å fremme kunnskap om og interesse for kunst og kultur.